なんとかする会社
We make things happen
PLAY BACKVision
なんとかする会社。
dofの仕事で一番重要だと考えているのが
「相談者に親身になって考える」ということです。
言いかえれば、「自分ごととして」考えること。
dofには日々、色々な相談が舞い込んできます。
広告やクリエイティブに関連する相談に限らず、
商品やサービスの開発や設計、
販売・価格・人事・経営戦略など、
マーケティング領域にとどまらない、多岐にわたる課題について。
こういった課題を解決する糸口を見つけ出し、
実際に解決するところまで責任を持って
実行するのがdofという会社です。
我々に相談をしてくださる人や会社が
どういう想いや悩みを持っているのか。
過去にどんな経緯があり、世の中の流れの中で今、
どのように見られそしてこの先どのように見られたいか。
様々な立場に「自分ごととして」立つことにより
課題の本質が何かわかるようになります。
課題の本質を見極めたら、徹底的に考え抜き、
その解決策を提示し、実施する。
そうして、一番のパートナーとして、会社の課題をなんとかし、
お客様の気持ちをなんとかし、世の中をなんとかする。
そんな会社を目指しています。
We make things happen.
The most important part of our business is to take "their" concerns as "ours".
A client’s problem for dof is not happening out there. It is our matter to be solved.
We are constantly offered various work,
thus our field is not limited to advertisement or creative.
Planning and developing services and products, sales, pricing, HR or management, we tackle such diverse and crucial problems even outside marketing.
We strive to find the clue to those problems, and furthermore, execute the change toward the solution.
How and what the people or the companies worry.
What they think and what they pursue.
Which situation they have suffered, experienced, and where they are now.
How they are recognized, pictured, and how they want to be in the future.
We deeply empathize, and we take great effort to find the essence of matter with kaleidoscopic vision and the heart running beside clients.
Once the substantial matter is clear, we sweep out any possible solution, striving to show the best. And we make that happen.
We want to be the number one partner to make the solution happen, In the company, In their feelings, And in the world.
That is dof – we make things happen.
Message
世界でいちばんハッピーな会社を。
dofは、3つの軸で世界でいちばん
ハッピーな会社を目指しています。
01
まず、仕事をするからには、なによりも、
dofで働く社員がハッピーでなければなりません。
すべての社員が楽しみながら、
やりがいをもって仕事に取り組み、
仕事を通して成長する。
仕事は、生活や人生において大きなウェイトを占め、
非常に重要なモノです。
せっかくやるのであれば、
みんなが自分の仕事にハッピーに取り組める、
そんな会社でありたいです。
02
そして、dofとお仕事をして頂ける
全てのみなさまにハッピーになって頂くこと。
お仕事を通して、一緒にやれてよかったな、
と思って頂き、もう一度仕事をしたいな、
と思って頂けるような、そんな会社でありたいです。
03
最後に、仕事を通して世の中を
ハッピーにすることに貢献していくこと。
必ずしも大きなムーブメントである必要はなくて、
少しでも世の中をいい方向に
向かうようなことであることを
お手伝いできるような、
そんな会社を目指しています。
To be the happiest company in the world.
dof has always tried to be the happiest company in the world at these three points.
01
Employee happiness is our first priority.
To accomplish good work,
we believe that all employees must have joy and pride in everything they do.
To such enthusiastic people, we promise to maximize their potential at dof.
Work is important in life, we consume much time and effort on our job.
Thus we continue to fully enjoy working as team dof.
02
We also stress happiness of anyone involved in our business.
If our clients and partners are served well to their satisfaction, we believe that will lead us to continuous relationship with them.
03
The last and the biggest, we contribute to make this world happier through our work.
Not only the size of the movement, but also the significance or importance to a better society motivate us to solve clients’ problems.
The happiest company for the employees, people concerned, and the world – that is what dof aims for.
Our Team
齋藤 太郎 Taro Saito
CEO / Communication Designer
1972年11月24日アメリカ合衆国オハイオ州グリーブランド生まれ。95年慶應義塾大学環境情報学部(SFC)卒。
株式会社電通入社後、テレビ局、営業局を経て、05年にコミュニケーション・デザインを生業とする、株式会社dofを設立。
製品開発から、マーケティング戦略立案、メディアプランニング、クリエイティブの最終アウトプットに至るまで、コミュニケーションの川上から川下まで「課題解決」を主眼とした提案を得意とする。幅広い人脈を生かしてのプロデュース力、実現力にも定評があり、最近では海外案件にも精力的に取り組んでいる。サントリー「ザ・モルツ」「角ハイボール」「トリスハイボール」「知多」「山崎」「白州」「響 Japanese Harmony」、資生堂「エリクシール」コーポレートスローガン「一瞬も 一生も 美しく」「専科」、永谷園「生姜部」、JR東日本「新青森キャンペーン」「SUICA」、KDDI「au」、日本テレビ「見たい、が世界を変えていく。」、江崎グリコ「プリッツ」、J!NS、King Japan「キャンディクラッシュ」「キャンディソーダ」などを手がける。15年にはスマートフォン事業トーンモバイルのCMOに就任。事業開発とマーケティングの両面に挑戦している。
Born and grew up in Cleveland, Ohio, U.S.A. Graduated Faculty of Environmental Information, Keio University (SFC) in ‘95. After experiencing in Television Division and Sales Division in Dentsu inc., founded dof Inc. in ’05.
Specializes in problem solving by communication from upstream to downstream: product development, marketing strategy, media planning and creative. With his personal relationships, he has a good reputation of producing and executing. Works: Suntory "The Malt’s", "Kaku High Ball", "Torys High Ball", "Chita", "Yamazaki", "Hakushu", "Hibiki-Japanese Harmony-", Shiseido "Elixir", corporate slogan "Stay beautiful at this moment and through life", "Senka", Nagatanien "the Ginger Club", JR East "Shin Aomori campaign", "SUICA", KDDI "au", Ezaki Glico "PRETZ", J!NS, King Japan "Candy Crush", "Candy Soda", also getting down to international work recently. Took the CMO chair for Tone Mobile inc., smartphone manufacturer in ‘15, challenging himself to both business development and marketing.
大島 征夫 Yukio Oshima
Creative Director
1973年電通入社、クリエイティブ・ディレクターとして活躍したのち、2005年にコミュニケーション・デザイン会社dofを齋藤太郎と共に設立。サントリー「ザ・モルツ」「角ハイボール」「トリスハイボール」「知多」「山崎」「白州」「山崎」「白州」「響 Japanese Harmony」、JR東日本「行くぜ!東北」「新青森キャンペーン」「SUICA」、KDDIなどを担当。84年にトヨタ自動車の「安全キャンペーン」でTCC賞クラブ賞、90年にフジテレビ春のキャンペーンでADC最高賞のほか、朝日広告賞、日経広告賞、ACC賞、毎日広告デザイン賞最高賞、クリエイター・オブ・ザ・イヤー賞など受賞多数。
Joined Dentsu inc. in ‘73, flourished as a creative director. Founded dof inc. with Taro in ‘05. Works: Suntory "The Malt’s", "Kaku High Ball", "Torys High Ball", "Chita", "Yamazaki", "Hakushu", "Hibiki-Japanese Harmony-", JR East "Go! Tohoku!" "Shin Aomori campaign", "SUICA", KDDI. Won numerous awards e.g. TCC Club Award ‘84 for the "safety campaign" by Toyota Motor Corporation, ADC top award ‘90 for the spring campaign by Fuji Television Network Asahi Advertising Award, Nikkei Advertising Award, ACC Award, Mainichi Advertising Design Award Top Award, Creator of the Year, etc.
畑間 晶太 Shota Hatama
Communication Producer
1982年6月8日生まれ。PARSONS The New School for Design, Communication Design科卒。在学時代に(株)カイブツの木谷友亮氏に師事。アシスタントとして数多くのウェブ・出版物などジャンル問わず様々な分野の仕事に携わる。卒業後、現職。dofの多岐に渡る作業のコミュニケーションプロデューサーとして活躍中。最近の仕事は、トーンモバイル、King Japan「キャンディクラッシュ」「キャンディソーダ」「ファームヒーロー」、新経済連盟、楽天、永谷園「冷え知らず」さんシリーズおよび生姜部、TFTCalorie Offsetプロジェクト、INTEL ASIAなどがある。
BFA graduate in Communication Design, PARSONS The New School for Design. While studying at PARSONS started his career as planner and designer at Kaibutsu inc. Joined dof inc. in June ‘10 as a communication producer. have worked in a variety of fields ranging from planning to marketing support for clients. Works: INTEL ASIA, TFT Calorie Offset Project, Nagatanien "Hieshirazu", "the Ginger Club", Rakuten, New Economy Summit, King Japan "Candy Crush", "Candy Soda", Tone Mobile.
Company Info
株式会社ドフ |
---|
創業 | 2005年5月 |
所在地 | 〒105-0004 東京都港区新橋 1-9-1 北川ビル6F |
代表者 | 齋藤 太郎 |
従業員数 | 8名 ( 2015年4月末現在 ) |
事業内容 | ・コミュニケーション・デザイン ・商品開発 ・マーケティング戦略立案 ・メディアプランニング ・クリエイティブ |
社名の由来 | (過去の慣習を)捨て去る、脱ぐ、を意味するイギリスの古語"doff (do+off)" から、今までの常識に捕われることなく、新しいモノを創造し続けたいという想いを社名に込めました。
|
dof inc. |
---|
Founded in | May, 2005 |
Address | 1-9-1 Shimbashi, Kitagawa Bldg. 6F Minato-ku, Tokyo, 1050004, JAPAN |
CEO | Taro Saito |
Employees | 8 ( April, 2015 ) |
Business | ・Communication Design ・Product development ・Marketing strategic planning ・Media Planning ・Creative |
Name | dof is named after a British archaic word "doff (do+off)" which means to take off something old. It shows our hope to continue creating something new, without being bound by common sense until now. |