なんとかする会社。
We make things happen.
dofの仕事で一番重要だと考えていることは「相談者に親身になって考える」ということです。
言いかえれば、「自分ごととして」考えること。
dofには日々、色々な相談が舞い込んできます。
広告やクリエイティブに関連する相談に限らず、商品やサービスの開発や設計、
販売・価格・人事・経営戦略など、マーケティング領域にとどまらない、
多岐にわたる課題について。
こういった課題を解決する糸口を見つけ出し、
実際に解決するところまで責任を持って実行するのがdofという会社です。
我々に相談をしてくださる人や会社がどういう想いや悩みを持っているのか。
過去にどんな経緯があり、世の中の流れの中で今、
どのように見られそしてこの先どのように見られたいか。
様々な立場に「自分ごととして」立つことにより課題の本質が何かわかるようになります。
課題の本質を見極めたら、徹底的に考え抜き、その解決策を提示し、実施する。
そうして、一番のパートナーとして、会社の課題をなんとかし、
お客様の気持ちをなんとかし、世の中をなんとかする。
そんな会社を目指しています。
The most important part of our business is to take "their" concerns as "ours".
A client’s problem for dof is not happening out there. It is our matter to be solved.
We are constantly offered various work,thus our field is not limited to advertisement or creative.
Planning and developing services and products, sales, pricing, HR or management, we tackle such diverse and crucial problems even outside marketing.
We strive to find the clue to those problems, and furthermore, execute the change toward the solution.
How and what the people or the companies worry.
What they think and what they pursue.
Which situation they have suffered, experienced, and where they are now.
How they are recognized, pictured, and how they want to be in the future.
We deeply empathize, and we take great effort to find the essence of matter with kaleidoscopic vision and the heart running beside clients.
Once the substantial matter is clear, we sweep out any possible solution, striving to show the best. And we make that happen.
We want to be the number one partner to make the solution happen, In the company, In their feelings, And in the world.
That is dof – we make things happen.